tisdag 31 december 2013

Årskrönika 2013 - Del 1

Mitt första år som bloggare har gått och hur summerar jag det året då. Jo, det har varit jättekul men även väldigt omvälvande då jag har fått erfara hur vissa kan tycka att blogga och vara kreativ kan sticka i ögonen på folk som sen inte ser vad det ger för resultat för mig som människa. Ni som har följt mig under året vet vad jag pratar om. Att jag är helt osynlig i några dagar för jag har sån värk eller hur man stretar på trots värk. Det här kan jag prata om hur länge som helst... Jag har helt enkelt fått acceptera att vissa människor inte har någon empati, jag är nog alldeles för naiv i tron på människan. Men jag fortsätter tro gott om människor, då mår jag bra!

Januari
Jag berättar historien kring vårt hus som är byggt på sent 1800-tal och visar renovering som vi gjort i bl. a. hall och sovrum. Mina tjejer är på resa med sin pappa till Thailand och längtan efter dom är stor!

Välkommen hem till oss!
 
 
Februari
Jag fortsätter visa bilder från vår köksrenovering. Jag antar även min första pysselutmaning med konservburkar.
Visar bilder från lilltjejen Ellens rum.
 Min docksamling utökas med en docka jag fyndar på Tradera.
 
Mars
I mars kommer nog den största käftsmällen jag har åkt på genom livet tror jag då någon anmäler mig anonymt till Försäkringskassan. Det tar månader att komma upp ur träsket och jag har nog inte riktigt tagit in det än till fullo. Jag visar slutresultatet på vår köksrenovering.
 
Påsken infinner sig.
April
Blir en väldigt lugn månad. Går och väntar på våren som inte riktigt vill komma. Får upp lite krokar i köket.
 Fredrik fixar ett cykelställ av en björk vi tog ner i stugan.
 Ett skåp blir tillfixat till matrummet.
Maj
Går fortfarande och väntar på våren. Det är ganska kallt och blåsigt. Fixar lite ljuslyktor till sommaren och nya gardiner kommer upp.
 
Juni
Mina älskade gumsegosor har skolavslutning. Stor tjejen slutar sexan, det är stort för henne att börja på högstadiet.
Midsommarfirande och nu är äntligen sommaren här!
Det blev sån lång årskrönika så jag delar upp den i två delar. Fortsättning följer i morgon. Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kram

 

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert år du haft. Fast jag blir fortfarande så arg över den anonyma anmälan till försäkringkassan, kan inte förstå hur människor tänker ibland.
    Ser fram emot fortsättningen av din årskrönika.
    Och ser fram emot att få följa dig i ytterligare ett år.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att läsa en årskrönika! Har inte gjort någon själv i år efsom bloggen inte varit så aktiv detta året.Ser fram emot fortsättning! Tack för titten och ser fram emot nästa bloggår..
    Ha de gott!
    Visst ja,vilken fin docksamling,Jag har en minst lika stor,om inte större som jag ska sälja på blocket.Hojta till om du är intresserad:) Jag kan isf skicka bilder.. anki_t@msn.com kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...