tisdag 5 mars 2013

Köksrenovering, del 8

Länge har man drömt om ett "gå-in-skafferi" och nu fick vi chansen när vi skulle renovera köket.
 
Dörren skulle vara så smal som möjligt och vi hittade en på Blocket för en väldigt billig peng.
 
 Det som fattas nu är någon form av fönster- och dörrfoder.
Många av hyllplanen har jag klätt med vaxduk. Varje besök på loppisar  är sökarögonen på till fina burkar att ha här inne.

Jag är riktigt sugen på en tur till Tulavippan som ligger i Gagnef. Det är en jättestor loppis och det var längesen jag var dit. Samtidigt kan man passa på att besöka Loftgården Möbler & Ting som ligger efter vägen.

Kram

 

5 kommentarer:

  1. Oj, riktigt snyggt!!!!!!!!!!!!
    Så fint med fönstret ovanför.
    Vill också ha............

    Ställena du nämner ligger i Dalarna va?
    Kanske kan ta en sväng dit till sommaren............alltid kul med nya loppisbesök.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom ligger i Dalarna. Kolla in bloggen Hagbacken som jag har i min länklista. Hon har gjort en Loppis sida med många bra loppisar som finns.

      Kram

      Radera
  2. Vilket härlig skafferi
    ha en bra dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Åh sån fin dörr ni hittade till skafferiet!!!
    Ang. Vårt skåp så står jag faktiskt och väljer mellan grått eller som du säger, trärent. Allt runtomkring kommer att vara vitt så oavsett grått eller trä så blir det fint med kontrasterna.

    Jag har aldrig varit till tullivippan men har tänkt det flera gånger. Däremot pärlan i byn besöker jag oftare.

    Kram

    SvaraRadera
  4. ååååå vilket ljuvligt skafferi, även här finns den drömmen men det kommer nog föralltid få vara en dröm då det inte skulle gå att fixa ett sådant skafferi i vårt kök om vi inte slår ut några väggar då vill säga;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...