tisdag 18 december 2012

Bakgrund

Vi är en familj som består av mig och min sambo, mina två tjejer och hans två killar. Vi lever ett varannan veckas liv med antingen ett "fullt hus" eller ett "tomt hus". Jag och mina tjejer flyttade hit till dom i Huset på Backavägen vår/sommaren 2010.

Huset vi bor i är ett gammalt hus byggt på slutet av 1800-talet och har blivit moderniserat på 70-talet med påsatt vit plåtfasad och nya moderna mindre röda fönster. Vi håller på och återställer huset som det en gång såg ut med Faluröd träpanel och gamla stora fönster med gammalt fönsterglas och hederliga innanfönster. Vi har snart kommit runt hela huset och invändigt har det också hänt en hel del.

Huset har tidigare varit bageri så det finns en gammal bakugn i källaren som vore en dröm om den gick att använda igen. Skorstenen som den använder måste sättas om och där är vi inte riktigt än... Det har även varit byns affär, bensinpump, telefon- och poststation så det finns mycket historia kring huset.

Huset har även varit uppdelat i lägenheter och på övervåningen har det varit två lägenheter, bottenplan med boende och affär samt i källaren har det också varit en lägenhet. Vi använder nu hela huset och ni ska så småningom få se bilder på hur huset sett ut och ser ut idag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...